kuran-meali.png-Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır Kur'an Meali-kuranbahcesi.blogspot.com
                  
              MÜDDESSİR  SURESİ -74-  
          
 

1 – Ey örtüsüne bürünen (Peygamber)!

2 – Kalk artık uyar.

3 – Sadece Rabbini yücelt.

4 – Elbiseni temizle.

5 – Pislikten sakın.

6 – Yaptığını çok görerek başa kakma.

7 – Rabbin için sabret.


8 – O sûra üflendiği zaman,

9 – İşte o gün pek zorlu bir gündür.

10 – Kâfirler için hiç kolay değildir.

11 – Tek olarak yarattığım o kimseyi bana bırak.

12 – Hem ona bol servet verdim.

13 – Hem göz önünde oğullar verdim.

14 – Hem ona büyük imkânlar sağladım.

15 – Sonra da şiddetle arzu eder ki daha da artırayım.

16 – Hayır, çünkü o bizim âyetlerimize karşı bir inatçı kesildi.

17 – Ben onu dimdik bir yokuşa sardıracağım.

18 – Çünkü o bir düşündü, ölçtü, biçti.

19 – Kahrolası nasıl da ölçtü, biçti.

20 – Yine kahrolası, nasıl ölçtü biçti.

21 – Sonra baktı.

22 – Sonra kaşını çattı, surat astı.

23 – Sonra arkasını döndü ve büyüklük tasladı.

24 – “Bu, dedi, başka değil öğretilegelen bir sihirdir.”

25 – “Bu, sadece bir insan sözüdür.”

26 – Ben onu Sekar’a (cehenneme) sokacağım.

27 – Bilir misin sen, nedir o sekar?

28 – Ne geriye bir şey kor, ne bırakır.

29 – Durmadan derileri kavurur.

30 – Üzerinde ondokuz (melek) vardır.